RE: Realtec RTL9139 (troche OT)

> Czy moze ktos mial problemy z w/w karta?
> Sprawa przedstawia sie tak: mam serwerek
> na Debianie z sieciowka smc-utra ISA 10 Mpbs,
> switch Planete 10/100 i do tegoz podpietego
> Winzgroze XP przez RTL 8139. Cholera wie czemu
> nie moge ustawic przepustowosci wiekszej niz
> 10 Mbps, przy 100 serwer przestaje odpowiadac
> na pingi o korzystaniu z DHCP nie wspomne.
> Gdzie lezy problem? Kabel, XP, Debian, switch?
> Kabelek do mojego kompa do switcha ma ok
> 20-30 m wiec nie za duzo.

Zakładam, że problem leży w "tanim" Switch-u.
Takowy z reguły pracuje z prędkością najwolniejszej
wpiętej w niego karty sieciowej
(w Twoim przypadku 10Mb, bo takową masz w serwerku).
Aby Switch mógł pracować z różnymi kartami na różnych prędkościach
(w tym samym czasie :)) musiałby być wyposażony w bufory...
Ale nie wszystkie "tanie" switch-e bufory mają.
Pozdrawiam
adam