Re: serwer plikow w sieci lokalnej

On Wed, Mar 12, 2003 at 08:26:08AM +0100, Tomasz T. Ciaszczyk wrote:
> minusem samby jest:
>  - nie udalo mi sie jej zgrac z XP Proff (xpek probowal robic za serwer
>    domeny) - nie wiem jak HE.

os level nie pomaga?

>  - aby zalogowac sie do samby trzeba sie poprawnie logowac do
>    windowsow (W98/Me) - w 2k mozna sie juz logowac na login/haslo
>    tylko do samby.

Jeśli ustawisz security=share zamiast security=user to będziesz mógł
logować się tylko na hasło (login nieistotny).

> FTP (glftpd) plusy:
>  + nie wymaga roota (odpalasz na jakimkolwiek porcie), roota uzywa
> tylko aby sie schrootowac.

No czyli wymaga jednak roota :)

Jest OpenFTPD http://www.openftpd.org/, który na 100% może działać
z usera i ma jeszcze parę innych zalet w porównaniu z glftpd.

> glftpd minusy:

Nie dodałeś, że to jest program non-free, nie ma źródła.
OpenFTPD oczywiście jest open.

Wanted