Re: sdi i dsl na jednym serwerze

Witajcie,

> Mam do Was takie lamerskie pytanko,
> mam serwer na Woodym z jajkiem 2.4.23 a w nim dwa interfejsy sieciowe
> 80.53.191.6 eth0 z dsla, oraz 192.168.1.1 lan.
> Dolo¿ylem jeszcze ppp0 212.160.48.187 z sdi, i tu klapa z lanu ten adres widaæ
> z wanu ju¿ nie.
> Chcialbym aby na sdi pracowal tylko postfix (obecnie jest to osobny server)

jesli chcesz miec balansowanie ruchem miedzy interfejsami - czeka cie
dluuuuga droga :) i niekonczaca sie opowiesc ;-) [choc zrobic sie da
:D]

jest tutaj problem z rutiniem - a dokladniej wracajacymi polaczeniami.
nawiasem - troche malo info podales - podaj co masz w tablicy rutingu
i/lub jak masz SNAT/MASQ zrobione.

rozwaz dokladnie i spokojnie jak pakiety maja wychodzic i jak wracac.
chodzi tutaj pdpd o default routing - ale to strzelam bo nie wiem jak
masz aktualnie konfig.

tak czy siak bedziesz potrzebowal pdpd zainteresowac sie
sourceroutingiem, pakietem iproute2, narzedziem ip,....

mam nadzieje ze nie namieszalem :-)

Marcin.