Re: Proste dla profesionalistów

> Tak naprawdę nie potrzebujesz. Jeśli coś potrzebujesz zrobić z roota, to wtedy
> dopiero robisz su, czy sudo, czy też logujesz się z konsoli tekstowej.
>
> Przez to, że w Windzie zwykle ludzie domyślnie pracują z prawami
> administratora jest tak łatwe poletko do nadużyć robaków, wirusów
> i włamań, nie mówiąc już o przypadkach zepsucia systemu "bo mi się
> myszka omsknęła".

To jest bardzo madra lekcja.
Kazdy poczatkujacy uzytkownik linuxa (jesli wczesniej nie
mial do czynienia z dobrym systemem ,,wielouzytkownikowym'')
nie docenia i nie stosuje sie do ,,unikania konta root''.
Spowodowane jest to IMO tym, ze taki poczatkujacy
user wiecej czasu poswieca na dostrajanie i modyfikacje
systemu, niz na prace w nim.
Gdy minie ten okres, ze go tak okresle, ,,zabawy,, - moga byc
dwie drogi:

- nadal pracuje w root, i tylko kwestia czasu
  aby cos sie wydarzylo,

- zaufa doswiadczonym userom i bedzie sie
  przestawial na prace z konta ,,nie root,,

Taka byla moja droga :-) Ja sie przekonalem i zaufalem
madrzejszym.
I ta droge polecam.
I juz nie smiece na liscie, bo tu nie dydaktyka
z psychologia, tylko _linux_ :-)

|     Krzysztof Krupa      |      GG: 1104936          |
| chemiczek@poczta.onet.pl | Linux user number: 321885 |