duplex

witam, mam taka sytuacje :
jak ustawiam interfejs sieciowy (eth0) na pobieranie adresu od dhcp to pokazuje mi sie komunikat ze znalazl takie urzadzenie i ustawione jest na full-duplex i ok, gdy zmieniam ustawienia na static, podaje adres, maske..itd pokazuje mi sie komunikat ze znalazl urzadzenie, itd.. tylko ze ustawia na half-duplex ... dlaczego ? od czego to jest zalezne i czy ma duzy w plyw na prace w sieci (przepustowosc, szybkosc logowania sie do kompa, itd ...) ?