Re: firewall i problemy

On Fri, 25 Jul 2003 20:27:37 +0200
Grzegorz K <calebr@poczta.onet.pl> wrote:

> 2. FORWARD i INPUT do i z sieci wew. mam akceptowany. Nizej napisalem
> w jaki sposob blokuje wszystkie porty i udostepniam moje uslugi. Mimo
> tego userzy moga stawiac np. bnc. Otwieraja porty i sa one dostepne
> dla ludzi z zewnatrz. Co zrobilem zle? Czemu sa dostepne?
>
> iptables -A INPUT -p tcp --dport 21 -m state --state NEW -j ACCEPT
> iptables -A INPUT -p tcp --dport 22 -m state --state NEW -j ACCEPT
> iptables -A INPUT -p tcp --dport 25 -m state --state NEW -j ACCEPT
> iptables -A INPUT -p udp --dport 53 -m state --state NEW -j ACCEPT
> [...]

INPUT to pakiety, które mają trafić do twojego systemu. Jeżeli oni
stawiają cokolwiek na systemie z firewallem, to pakiety od nich wychodzą
przez OUTPUT. Jeżeli z sieci lokalnej, to przechodzi przez FORWARD, albo
POSTROUTING.

iptables -A INPUT -p tcp -m multiport --destination-port 21,22,25,53,80
-m state --state NEW -j ACCEPT
wyglądałoby ładniej i czytelniej ;)

Michał Byrecki