Re: Exim i polskie znaki w polu From

On Fri, Jul 25, 2003 at 07:44:09PM +0200, Artur Scianek wrote:
> Witam.
> Moj exim zajmuje sie przekazywaniem poczty
> do serwera SMTP mojego dostawcy i przy okazji
> przepisuje adresy postaci artur@localhost
> na Artur Scianek <artursc@linux.itd>
>
> I tu pojawia sie problem, gdyż Exim pobiera
> wyrażenie "Artur Scianek" z /etc/passwd
> natomiast adres email z /etc/email-addresses
>
> Jesli uzyje w /etc/passwd polskich znakow
> diakrytycznych w swoim nazwisku to w mailach
> pojawiaja sie pytajniki w ich miejsce.
>
> Zapewne ktos z Was spoktal sie juz z takim problemem
> i ma gotowe rozwiazanie. Bylbym wdzieszny za wskazowke.

Problem polega na tym, że te znaczki w nagłówkach trzeba odpowiednio
kodować (RFC2047). Najlepiej skonfigurować MUA żeby wstawiał to co
chcesz.

W /etc/passwd brakuje miejsca na określenie zestawu znaków, ale jeśli
nie będą przeszkadzać Ci tam śmieci, to:

chfn -f '=?iso-8859-2?B?r/OzdyBCs290bnk=?='

Może będzie działać.

Marcin
--
Marcin Owsiany <porridge@debian.org>             http://marcin.owsiany.pl/
GnuPG: 1024D/60F41216  FE67 DA2D 0ACA FC5E 3F75  D6F6 3A0D 8AA0 60F4 1216