Re: html na sgml

Hello!

"Zdzislaw A.Kaleta" <sanskryt@poczta.onet.pl> writes:

> Jak wiadomo jest kilka programow które z pliki w formacie .sgml na
> .html. Nie mogę natomiast znalść skryptu lub programu który działałby w
> odwrotnym kierunku i tłumaczył plik w .html na plik w .xml, .sgml lub
> .docbook.

Zalozmy, ze mam plik foo.xml, ktory przy pomocy szablonu foo.xsl
transformuje do pliku foo.html. Chodzi Ci o to, zeby plik foo.html przerobic
na poprawnie walidowany plik .xml, czy zeby z powrotem uzyskac zrodlo
identyczne z foo.xml? Jesli o to pierwsze, to sa programy typu html2xml,
np. wersja on-line dostepna pod adresem
http://www.html2xml.com/Html2XmlConvert.asp. Jesli o to drugie, to w
ogolnosci nie wydaje mi sie to mozliwe. Dlaczego? Poniewaz wynikiem
transformacji .xml -> .html jest _prezentacja_, ktora nie musi wcale
odzwierciedlac struktury dokumentu zrodlowego, a ponadto moze byc
"stratna".

Oczywiscie mozna probowac pisac jakies pol-inteligentne skrypty, ktore - dla
przykladu - patrzac na znacznki <Hx> beda probowaly podzielic dokument na
sekcje. Jesli marzy Ci sie jednak uniwersalne narzedzie, po ktorym nie
bedziesz musial recznie poprawiac wiekszosci rzeczy, to zapomnij o tym.

Pozdrawiam

PT