Re: Pytania nowego

Dnia Mon, Jun 23, 2003 at 07:44:11PM +0200 Krzysztof Jastrzębski napisał/a:
> Zainstalowalem 30.rc1 (pierwszy kontakt z Debianem).
> Starałem się w tzw. miedzyczasie przeczytac maximum dokumentacji ale
> wiecie ... jest tego troche a dystrybucje jednak sie miedzy soba nieraz
> sporo roznia.
> Wiec mam kilka pytan (mam nadzieje na zyczliwe potraktowanie):
www.debian.org
www.debianusers.pl
;)

> 1.) Uzylem smak'a bf.4 bo potrzebowalem iptables.
> Instalujac base_system wlozylem CD_1. Potem doczytalem sie, ze do
> instalacji bf.4 sluzy CD_5.
> Byl to blad ?
nie

> Na pierwszy rzut oka wszystko dziala, kernel jest jak trzeba, moduly tez.
> Ale czy potem beda problemy ? (np. z kompilacja)
nie

> 2.) W czasie instalacji dzielnie wybieralem polskie locale, klawisze etc.
> Jednak po restarcie system (komunikaty, manuale etc.) gada po angielsku.
> W RH na ten przyklad ustawialo sie te sprawy w /etc/sysconfig/i18n
> Gdzie w Debianie wpisac pl_PL ?
dpkg-reconfigure locale moze ci pomoc

> Czy dla kazdego usera oddzielnie (np. LC_MESSAGES do ~.bashrc) czy
> globalnie (gdzie) ?
>

> 3.) Zalozylem oczywiscie "normalnego" usera.
> Jego /home/user zalozony zostal z uprawnieniami rx dla other (?).
> Taki "ficzer" Debiana (czyli cos w tym jest) czy nieprzemyslane
> /etc/adduser.conf->DIR_MODE=755 (dlaczego taki jest default ?)
to normalka i imho nie ma w tym nic zlego.
zwroc uwage ze inne pliki/katalogi maja juz inne prawa.

> 4.) Nie potrafie dodac sciezki.
> W RH dodanie:
> ~.bashrc->PATH=/dodatkowa_sciezka,$PATH
a nie powinien byc tam dwukropek?

> ... dodawalo /dodatkowa_sciezka do srodowiska a tu nie (a wpisane tam
> aliasy na ten przyklad dzialaja).
> Gdzie to dopisac ?
.bash_profiles, .bashrc

> 5.) Jako ze staralem sie wszystko robic z dokumentacja to i do
> sources.list dodalem us.debian.org :-)
> Co dopisujemy w Polsce ? (centralnej - konkretnie Warszawa)
> Czy kolejnosc wpisow ma jakiekolwiek znaczenie ?
gdzies w debian.org jest spis mirrorow, wybierz sobie najblizszy.

pzdr
yanek

--
Proszę o nieprzysyłanie mi załączników Worda, Excel ani PowerPointa.
Zob.: http://www.fsf.org/philosophy/no-word-attachments.pl.html