Re: jak wyciąć na iptables skanoanie serwera WWW?

On Sun, 8 Jun 2003, Leonard Milcin, Jr wrote:

> Proste i głupie, gdyż powodujesz niepotrzebne obciążenie systemu.

I tak i nie. Dodanie sztywnych regol do lancucha spowoduje wyciecie
calkowite. A mozna sobie wyobrazis sytuacje, ze za maskarada siedzi 100
userow, jeden sieje a Ty blokujac IP odetniesz wszystkich od zyciodajnych
informacji znajdujacych sie na stronie.
Proste, skuteczne ale troche za bardzo.

A z tym obciazeniem to bym tak nie przeszkadzal. Administruje systemem w
ktorym wstawilem okolo 250 regolek. ponad 100 to regolki
modyfikujace (-t mangle). Jedna regolka string. NAT. Podzial pasma (htb)
po 55 regolek na eth0 i eth1. Apache, ftp (uzywane raczej sporadycznie,
ale caly czas dzialajace), ssh oczywiscie i bind9.
Lacze to 512 in 112 out (lub jakos tak).
Serwer P120, 32MB RAM, woody, linux 2.4.20-grsec
Obciazenie procesora rzadko przekracza 10%.

> Znacznie lepiej napisać skrypt, który nasłuchuje na access logu z apacha
> i wrzuca reguły do łańcucha.
Zgadzam sie z pierwszysmi czterema wyrazami :)))
Inna sprawa jest, ze nie probowalem tego na 100mbit/s bo nie bylo mi to do
niczego potrzebne, przy duzych przeplywach to o czym piszesz zaczeloby na
pewno miec znaczenie.

mirek

p.s. na 7thGuard.net pojawil sie ostatnio jakis news o nowym
klasyfikatorze pakietow.