Re: Mount

Witam,

Dnia Sat, May 31, 2003 at 11:50:06AM CEST, acid@netghost.biz napisał:

: Mam zainstalowanego Debian Woody.Ostatnio zainstalowalem nowego mount z
: unstable.Teraz po montowaniu partycji vfat zwykly uzytkownik nie moze
: wejsc na partycje typu vfat.chmod ma prawa 744 a powinno byc 755.Jak
: zmieniam na 755 to samo sie z powrotem zmienia na 744.Co mam zrobic?
man mount
[..]
Opcje montowania dla fat
       (Uwaga: fat nie jest odrębnym rodzajem systemu plików, ale wspólną częścią systemów plików msdos, umsdos i vfat.)
[...]
       umask=wartość
              Ustawia umask (maskę bitową praw, które nie występują). Domyślnie przyjmuje się wartość umask bieżącego pro-
              cesu.  Wartość jest podawana ósemkowo.

man zawsze prawde Ci powie.

Pozdrawiam,
Tomasz T. Ciaszczyk

--
.: ciacho<at>ciacho.pl ][  W windows jest wszystko co w unixach    :.
.: http://ciacho.pl    ][  i mnóstwo dodatkowych usług.            :.