Re: iptables i ttl

On Fri, May 23, 2003 at 04:22:49PM +0200, hrbmx wrote:
> Witam szanowna liste
>
> mam problem, mam mini siec domowa, serwer, a na nim maskarade
> Chcialbym zeby z mojego hosta wychodzilo zawsze ttl =128
> iptables 1.2.5
> znajomy mi powiedzial ze trzeba zalozyc patcha na jadro ....
> czy moze wystarczy nowsza wersja iptablesow?
> i w jaki sposob to osiagnac?

Najpierw uczymy się korzystać z google.pl i dzięki temu dowiadujemy się
o istnieniu rzeczy zwanej patch-o-matic [netfilter.samba.org]

Zapoznawszy się bliżej z tym przemiłym zjawiskiem nakładamy stosowną łatkę na
jądro, a następnie wybrawszy odpowiednie opcje poddajemy je kompilacji.

Uruchomiwszy nowe, wspaniałe jądro możemy już bez przeszkód korzystać z np:

 # iptables -t mangle -A OUTPUT -j TTL --set-ttl 128

Ogólnie polecam lekture:

http://www.netfilter.org/documentation/HOWTO/pl/netfilter-extensions-HOWTO.html

pzdr
k.