Re: Problem z ssh i ping

Jak podają anonimowe źródła, przepowiedziano, że Rafał Członka napisze:

> Popraw mnie jeśli się mylę:

man iptables -> los pakietu po -j ACCEPT

> domyślna polityka na DROP
> akceptujesz wszystkie pakiety na wszystkie interfejsy oprócz eth0

czyli następne regułki nie dotyczą już niczego, co nie wchodzi przez
eth0

czyli następne nie dotyczą już niczego, co należy do nawiązanego
połączenia

czyli następne nie dotyczą prób nawiązania połączeń z ssh

> Może spróbuj określić tutaj interfejs(y)?

od drugiej wszystkie regułki będą pasowały tylko do -i eth0

> odrzucasz wszystko co przychodzi na interfejs eth0

Nie tyle odrzucanie, a wysłanie informacji, że nic tam nie ma.
Przypadkiem załapie się na to ident/auth, więc nie powinno być
specjalnych opóźnień przy połączeniu do ssh.

> Spróbuj odrzucić tylko to co wyraźnie określisz.

Trochę bez sensu, jeśli można to zrobić lepiej. Nie wydaje mi się,
żeby brak możliwości połączenia z ssh wynikał z tych regułek,
ale przy diagnozowaniu może się przydać logowanie całego pozostałego
ruchu przed dwoma ostatnimi regułkami.

Jacek Kawa   **So, logically...  If she weighs the same as a duck,
            she's made of wood. And therefore-? A witch! A witch!**