Realtec RTL9139 (troche OT)

Witam!

Czy moze ktos mial problemy z w/w karta?
Sprawa przedstawia sie tak: mam serwerek
na Debianie z sieciowka smc-utra ISA 10 Mpbs,
switch Planete 10/100 i do tegoz podpietego
Winzgroze XP przez RTL 8139. Cholera wie czemu
nie moge ustawic przepustowosci wiekszej niz
10 Mbps, przy 100 serwer przestaje odpowiadac
na pingi o korzystaniu z DHCP nie wspomne.
Gdzie lezy problem? Kabel, XP, Debian, switch?
Kabelek do mojego kompa do switcha ma ok
20-30 m wiec nie za duzo.

pozdrawiam

Andrzej B.