Re: Paranoja ?

On Sat, 12 Apr 2003, Marcin Owsiany wrote:

> Wcale nie. Możesz sprzedawać, byleś sprzedawał razem ze źródłami.
> Nikt Ci nie każe niczego rozdawać za darmo. Byle licencja została GPL.

Wcale nie że nie ;-) Po pierwsze nie było mowy o ,,kazaniu rozdawania za
darmo''. Napisałem (fakt że skrótowo), że trzeba także _udostępniać_ za darmo.
I to jest prawda -- oto fragmenty GPL:

[...] Możesz kopiować i rozpowszechniać Program [...] pod warunkiem
zastosowania się do _jednego_z_następujących_ (podkr. moje -- MJG) wymogów:
a) musisz dołączyć doń pełny kod źródłowy [...] (czyli dać, bo nie ma mowy o
dodatkowej za to opłacie -- przyp. mój)
b) musisz dołączyć doń pisemną ofertę [...] przekazania trzecim stronom, za
opłatą nie wyższą niż koszt fizycznego przeniesienia kodu źródłowego [...]
c) musisz dołączyć doń informacje dotyczące oferty udostępnienia kodu
źródłowego [...] (oferta udostępnienia -- udostępnienie -- chyba się nie
będziemy targować?)

Myślę, że nie ma powodu dla dalszego rozszczepiania włosa na czworo.

Pozdrawiam -- Maciek.

--
***** Maciej Jan Głowacki <gmj@amg.gda.pl> Linux User (#231463) *****
* Prostota jest złudzeniem, lub w najlepszym razie cechą nietrwałą: *