Re: GF2 MX 400 (Mint) sie grzeje, czy to normalne?

On Sat, 12 Apr 2003, root wrote:

> No wlasnie mam taki malutki problemik: bardzo grzeje mi sie ta karta. Czy to
> normalne? Pod pojeciem bardzo mam namysli ze radiatorek na karcie grzeje (nie
> parzy ;) nawet przy prostych aplikacjach ze az strach wlaczyc jakas aplikacje
> 3D, ale trudno mi sprecyzowac ile ma stopni.

Olej to.
Moja karta tez sie grzeje (nie ma wentylatorka), zawsze jest goracy,
chyba, ze screensaver ja wylaczy. Nie moge sprawdzic ile ma stopni, bo
mam zalozona solidna obudowe, al ewatpie, zeby jej to przeszkadzalo.
(nawiasem mowac to moc pobierana przez kare jest odczuwalna przez
miernik mocy w UPS'ie).

Czesto ludzie popadaja w paranoje i zdaje im sie, ze jak radiator ma 50-60
stopni to jest tragedia, trzeba 2x wydajniejsze chlodzenie stosowac,
chlodzenia wodne i takie tam bzdury, a ja wiem swoje.
Przez dwa lata mialem komputer pozbawiony wentylatorka w zasilaczu
(obudowa bylka oczywiscie caly czas otwarta), zero problemow, rowniez w
czasie najwiekszych upalow pracowal 24/h. Ostatnio wbudowalem wentylatorek
i zwolnilem mu obroty rezystorkiem 100 ohm ze wzgledu na halas dyskow.
Przyklad 2: jakis czas temu odlaczylem (ale nie zdejmowalem, czyli
jeszcze gorzj) cooler od procesora cel333 podkrecony na 375,
chodzilo toto okolo godziny ( w tym czasie lecial film i kompilowalo sie
jajo), stwierdzilem, ze parzy wiec moze nie wytzrymac upalow, podlaczylem
cooler (z rezystorkiem 50ohm).
Przyklad3: mialem kiedys S3Virge DX i VooDoo1, to dopiero potrafilo
parzyc, a radiatorkow nawet na tym nie bylo.
Przyklad4: mierzylem kiedys termopara temperature procka p60 (niewielki
radiator, bez coolera) bylo ciut ponad 90 (dziewiedziesiat) stopni C.

p.s. autor niniejszego listu nie moze zagwarantowac, ze zastosowane
rozwiazania beda dzialaly w kazdym przypadku. Jesli zastosujesz sie do
przedstawionych tu informacji to wylacznie na wlasne ryzyko :-)))))

pozdr
--
mirek