Re[7]: dzielenie lacza

Witaj Maciek,

W Twoim li?cie datowanym 26 marca 2003 (17:52:48) mo¿na przeczytaæ:

MM> a tego to niestety nie wiem, to juz shaper, ale sie tym jeszcze nie
MM> zajmowalem, bede pewnie zadawal pytanka do ludzi.
MM> Jest cos takiego jak polski shaperd, podobno mozna kazdemu przydzielic rozne
MM> pasma w zaleznosci od IP.
MM> http://sp9wun.republika.pl/linux/shaperd_cbq_old.html

MM> ip przyblokujesz juz po arp aby nie pokumali i nie skakali po IPkach
MM> szukajac szybszego lacza.
MM> jak nie wiesz jak zrobic te blokade to przesle ci gotowy skrypcik.

[ciach]

W sumie znalazlem to czego szukalem, programik o nazwie rshaper
http://freshmeat.net/projects/rshaper/?topic_id=87
Program beznadziejnie latwy w obsludze, kompiluje sie, shaper.o laduje
sie jako modul, a rshaperctl'em ustawia sie bandwith, np.
rshaperctl 192.168.0.10 16000 <- ten ip na 16kB

--
Pozdrowienia,
 Maciej                            mailto:piechcio@amisia.net