Przewodnik i sieć

Zachęcony  opisem z Przewodnika ,wykonałem (po raz drugi w swoim życiu)
rekompilacje jądra z 2.4.18bf na 2.4.20.
Wszystko poszło OK ,ale;
1.znikła moja karta sieciowa i ustawienia sieci (mam rtl8139 ,ustawionego
jako gateway i dostęp do sdi przez ppp0 wg debian.otwarte.pl )
2.zrobiłem rekompilacje ponownie właczając dodatkowo obsługe tej właśnie
karty -karta jest ,ale nie wstaje automatycznie po starcie systemu.
3.w kilku wcześniejszych postach piszecie o automatycznym niiemal działaniu
iptables
przy ustawianiu sieci -ja do tego używałem skryptu który znalazłem gdzieś na
googlach.
4.co najgorsze -jako laikowi wydało mi się ,że mam do czynienia z Winda ,gdy
zobaczyłem ,że mój plik interfaces zmienił się na nowy niejako
automatycznie -bez mojego udziału
Pytanie;
Może ktoś by podpowiedział jaka powinna być prawidłowa kolejność działań po
rekompilacji zakładając że ;
1.po pierwsze chcemy ustawić połączenie z internetem
2.po drugie chcemy ustawić sieć
3.po trzecie chcemy ustawić jakiegoś firewalla  najlepiej z regulacją
obciążenia sieci typu sheperd lub HTB (nie dlatego by był on potrzebny do
sdi dla kilku użytkowników  lecz po to by po wymianie sdi na polpaka nie
trzeba było tego robic po raz drugi-a przy okazji by sie tego nauczyć)
4.po czwarte ustawic pozostałe usługi jak www ,ftp, sambę(przy okazji
pytanie-czy ktoś korzystał z opcji w jądrze pozwalających na podpięcie
plików windy?)
a wszystko to przy założeniu ,że nie robimy tego na całkiem gołej maszynie
,tylko na komputerze który miał juz jakieś programy instalowane wcześniej(tj
przed kompilacją był juz postawiony np apacz ,strony itd)
Zdanie fachowców byłoby tutaj cenne bo pozwoliłoby nabrać dobrych nawyków.
pozdrawiam
Julian (pros) Pasternak