dvd vs debian

Mam dvd (samsung combo) i debiana woody (2.4.20)
Sciagnalem kodeki ze strony http://marillat.free.fr (stable), zainstalowalem deb-y dselectem i dodalem link /dev/dvd Do ogladania filmow uzywam xine, niestety dzilal wolno, a co niepokojace gorzej niz programach firmy microsoft.
...taki stan jest nie tylko nie naturalny, ale b. niepokojacy.
Co przeczylem czy skonfigurowanie livid(czy jakos tak) zalatwi sprawe
acha mtrr wkompilowalem czy nalezy go specjalnie konfigurowac do mojej rivy tnt
pozdrawiam Filip

Tanie bilety lotnicze!
http://samoloty.onet.pl