problemy nowicjusza

witam

jestem zupelnie zielony w sprawach debiana, ale mam nadzieje ze sie to szybko zmieni. Zainstalowałem sobie golutki jakim go programista stworzył system bez zadnych pakietow ... dziala!!! Teraz chcialbym po kolei je dokladac i powoli doprowadzac system do stanu "uzytkowalnosci". Prosilbym o wskazowki od jakich podstawowych pakietow powinienem zaczac zeby to wzystko zaczelo jakos sesownie funkcjonowac.

Acha no i jeszcze nam pytanie gdzie popelnilem blad w rozumowaniu:
... mam na hda zainstalowanego win98 .... beda go prawdopodobnie czesto reinstalowal (jak to winde zazwyczaj) i zeby mi nie niszczylo lilo wykombinowalem co nastepuje. Debiana zainstalowalem na hdd dzielac go na 4 partycje i tworzac na poczatku mala 10megowa bootowalna. zamontowalem ja pod boot i kazalem debianowi bootowac sie nie z hda tylko z hdd (wymyslilem sobie, ze bede przy starcie zmienial w biosie z ktorego dysku ma sie bootowac komp) no i nie dziala wyskakuja mi na ekranie 01 01 .... pewnie wiecie o co chodzi (z dyskietki bootuje doskonale) ... jak zmienie na botowanie z c ... winda chodzi, wiec mi c nie ruszylo i wszystko powinno byc zapisane tak jak chcialem na drugim dysku) .... pewnie walnalem jakas glupote, jesli tak to plizzz pomozcie i powiedzcie gdzie jest blad !!!???