Re: bacup windowsow spod linux-a

On Fri, Feb 21, 2003 at 07:54:56AM +0100, hipiss wrote:
> taki mily problemik
> wiem jak sie robi backup linuxa
> wiem jak sie robi backup wind*
> ale jak zrobic backup przez siec lokalnych maszyn... spod linux-a
> wchodzi w gre winxp
> i jak to potem "odzyskac" chodzi mi o sprawny dzialajacy system
> tzn robie kopie tego co chcialbym zawsze miec
> "grzesze" instaluje pierdy gry co tylko chce
> ususwam katalog win
> (nie wiem co jescze moglbym zrobic)
> a nastepnie przywracam wsio z kopi...

ja do tego celu uzwam NFS + dd. czyli:

1) bootujesz linuxa na bekapowanym komputerze (to mozna zrobic na kilka roznych
   sposobow)
2) montujesz NFSa wyeksportowanego na hoscie na ktorym bedziesz trzymal obrazy
3) przy pomocy dd zrzucasz obraz dysku z winda na NFSa

a potem zeby odtworzyc, powtarzasz punkty 1 i 2, a nastepnie przypomocy dd
robisz dokladnie to co wczesniej tyle, ze w druga strone.

co do 1 punktu to najwygodniejszym rozwiazaniem jakie udalo mi sie wprowadzic
okazalo sie bootowanie poprzez siec przy uzyciu bootkietek (rom-o-matic.net)
z kernelem wysylanym przez dhcp oraz  rootfs'em z NFSa. jesli dorobic odpowiednie
skrypty to wystarczy wlozyc dyskietke, zrebootowac, poczekac, zrebootowac ponownie
i mamy swiezutka, ciepla jeszcze winde. ;)

uzywam tego w kilku kafejkach oraz pracowniach szkolnych i dziala bez zarzutu.
wszystkie norton ghosty sie moga schowac

pozdrowienia
k.

ps. wiecej szczegolowych informacji moge udzielic, ale nie teraz, bo musze cos
napisac :)