Re: TPSA, Polpak, DSL

On Thu, Jan 30, 2003 at 10:45:39AM +0100, Lucas wrote:
> Witam ponownie grupowiczów ;-)
>
> Czy ktoś może używa łącza stałego z TPSA ??
> Chcę wraz ze znajomymi (14 osób) wziąć z TPSA usługę o nazwie DSL 1 Mbit http://www.telekomunikacja.pl/biznes/msp/dsl/ , czy może ktoś już używał tego łącza, jest ono niewiarygodnie tanie , bo 694 zł brutto, i ma się cenowo nijak do 1 Mbit z Polpaku-T, FRAME RELAY, ATM.
> Czy ktoś może mi wytłumaczyć czym się różnią te łącza. dlaczego np. 64 Kbit symetrycznym łączem jest o tyyyyyyyyylllllleeeee droższe od 1 Mbit na DSL'u ???

Różnica jest (chyba) nieskomplikowana, a kluczowy zwrot to "łącze _o
maksymalnej_ przepustowości 1Mbit/s". Oznacza to, że nikt Ci tego
megabita nie gwarantuje i może się okazać, że w praktyce będzie Ci
ssało np 15KB/s. Podkreślam - może. Ja mam 1 takie łącze, tyle że
512Kbps i na razie sprawuje się nieźle (download na poziomie
50KB/s), choć tłumaczę to sobie faktem, że jest to nowa usługa,
jeszcze niewiele osób z niej korzysta i stąd łącza są mało
obciążone. Ale zobaczymy.

pozdrawiam
K.