postscript i polskie znaki

Witam

Korzystam z programów do robienia diagramów (tcm, dia,	xfig),	jednakże
mają one jedną	nieodmienną  wadę  -  generują	postscript	w  kodowaniu
iso-8859-1.   Walczę  już  drugi   dzień   całkowicie	bez   rezultatu.
Zainstalowałem na sarge'u wszystko cokolwiek mi  do  głowy	przyszło,  a
było związane z postscriptem, kodowaniem lub czcionkami. Przepuszczałem
uzyskane pliki przez mpage -CISO-Latin.2 i nic.  Coś tam  zamieszał,  na
początek pliku wstawił swoje domyślne czcionki (Times i Courier),  które
jednak nie są potem używane, a w dalszej części  nadal	jest  Helvetica.
Ogonkify działa jeszcze inaczej - niezależnie od opcji nie zmienia NIC w
pliku wynikowym (sprawdzałem diffem).

Będę wdzięczny za wskazówki jak przekonwertować postscript	do	polskich
znaków, albo uzyskać poprawne kodowanie w którymkolwiek z tych edytorów.
Nachodzi mnie uparcie też jedna dodatkowa myśl, że	kluczem  do  zagadki
jest defoma,  ale  po  przejrzeniu	dokumentacji  i  manów	do	defoma-*
popadłem w depresję.  Zdołałem ustalić jedynie to, że w każdym	możliwym
foncie postscriptowym w plikach	defomy mam iso-8859-1.

Z góry dziękuję
JA