> dobra doba tlumacze...
> jescze raz ...
>
> mam kompa kturego adres wyglada tak...
> (liczyc kropki kazdy moze...)
> nazwa_hosta.nazwa_domeny.region.pl
>
> swietnie...
> a po przerobkach chcialbym miec tak....
> nazwa_domeny.region.pl
>
> czyli skracam caly adres komputera o jeden podkreslam jeden czlon nazwy....
> czyli w promt kompa nie bede mial
> nazwa_hosta#
> tylko
> nazwa_domeny#
>
> pytanie bieze sie z tad iz zrobilem to poprzez
> [...]
No i dalej trzeba sie domyslac, no ale zakladam, ze jestes wlascicielem
domeny nazwa_domeny.region.pl.
No i jesli chcesz, zeby komputer sie tak nazywal to trzeba zminic wpis w
/etc/hostname lub wykonac komende hostaneme nazwa_...
warto zmodyfikowac wpise w /etc/hosts
no i dodac odpowiedni wpis w serwerz nazw.

Jesli nie jestes wlascicielem tej doment to niewiele zrobisz.

ogolnie to dobra metoda na rozwiazywanie problemow, za ktore nie wiadomo
jak sie zabrac moze byc grep interesujacy_tekst -r /etc/*

pozdrawiam
--
mirek