Problem z dselect'em

Witam,

Próbowałem uaktualnić kilka pakietów Debian'a 3.0 do wersji `unstable'.
Jednak nie mająć wystarczającego doświadczenia "wybrało mi się" za dużo
pakietów. Nie wiedziałem jak w szybki sposób to odznaczyć, bo w tych
kilkuset pakietach nie chciało mi się zaznaczać `hold' na każdym.
Postanowiłem więc znaleźć plik odpowiedzialny za tę bazę, no i znalazłem
(chyba).

Skasowałem wszystkie pliki (nie katalogi) z katalogu /var/lib/dpkg.
Pomogło. Jednak pozbyłem się tym samym bazy bieżących pakietów, przez co
nie mogłem zainstalować nowych .deb'ów.

Myślałem, że instalacja samego debconf pomoże i być może nie myliłem
się, jednak nie mogę tego sprawdzić, bo zainstalować `debconf'a nie
umiem.

A oto błędy jakie dostaje przy instalowaniu mniej więcej jakiegokolwiek
.deb'ka:

Fetched 47.6MB in 28m56s (27.4kB/s)
E: Cannot get debconf version. Is debconf installed?
(Odczytywanie bazy danych ... 879 plików i katalogów obecnie zainstalowanych.)
Rozpakowanie libc6 (z .../libc6_2.2.5-6_i386.deb) ...
nie odnaleziono dpkg w bazie danych, nie można sprawdzić czy obsługuje epoki !
dpkg: błąd przetwarzania /var/cache/apt/archives/libc6_2.2.5-6_i386.deb (--unpack):
 podproces pre-installation script zwrócił kod błędu 1
Wystąpiły błędy podczas przetwarzania:
 /var/cache/apt/archives/libc6_2.2.5-6_i386.deb
Some errors occurred while unpacking. I'm going to configure the
packages that were installed. This may result in duplicate errors
or errors caused by missing dependencies. This is OK, only the errors
above this message are important. Please fix them and run [I]nstall again
Press enter to continue.

Próbowałem zainstalować go z płyty (ISO-LINUX), bo głównie z tej płyty
instalowałem Debian'a, jednak bezskutecznie.
Pobrane z Sieci - również nie działa.

Z tego co pamiętam to zdążyłem uaktualnić libc6 do najnowszej `unstable'.

Jeśli ktoś wie jak w prosty sposób odzyskać bazę bieżących pakietów,
albo przynajmniej w jaki sposób zainstalować debconf, czy co tam jeszcze
jest potrzebne, niech da mi znać.

P.S. Nie było by sprawy, gdybym zrobił kopię zapasową plików z
/var/lib/dpkg, ale nie wpadłem na tej genialny pomysł, że stare pakiety
trzymane są z nowymi. :(

  huan