Re: iptables

On Fri, 8 Nov 2002, Mikołaj Menke wrote:

> No spoko, ale niektóre usługi, które chcę zamknąć powinny być
> wyhaszowane w inetd.conf, ale ich tam po prostu nie ma. Narazie wziąłem
> i je pozamykałem przez odcięcie portów.
Jak nizej napissalem, moze portsentry otwiera jakies porty.

> Całkiem możliwe, tak podejrzewałem, ale nie mam tego jak sprawdzić.
podaj mi adres maszyny na priv to Cie przeskanuje.

> A to ma jakieś znaczenie? Jeśli tak to prosiłbym o jakiś prosty przykład
> z życia na priva co się stanie gdy jakiejś tam regułce przestawimy
> kolejność.

Wlasciwie to nie jestem pewien czy w iptables ma to znaczenie, ale w
ipchains na pewno mialo. Tzn jest tak, ze jak na poczatku dasz regolke
blokujaca wszystkie porty, to zostana zablokowane i na tym sie skonczy
praca firewalla. Zwroc tylko uwage na to, ze regolki dodaje sie za pomoca
-i lub -a, jedno dodaje na poczatek a drugie na koniec lancucha.

> No i jeszcze jedna ciekawa rzecz przy okazji zamykania portów. Po
> zamknięciu portów od 111 do 142 Exim traci szybkość, koszmarnie długo
> czeka się na połączenie. Po otwarciu portu 113 wszystko wraca do normy.
> Do czego jest ten port?
najlepsza metoda sprawdzenia czegokolwiek jest
cat /etc/services | grep 113
ale dokladnie to i tak nie wiem, w kazdym razie ja go otworzylem.

> Dalej - po zamknięciu portu 43 przestają działać wszelkie programy typu
> Whois, ale ja dodaję regułkę tylko do INPUT. O co chodzi?
> Po zamknięciu wszystkich portów powyżej 1024 pada mi sieć - z niczym się
> nie połączę. Czemu?
dodaj regolke:
iptables -I INPUT -d $TWOJE_IP -m state --state ESTABLISHED,RELATED -j
ACCEPT

> No i już ostatnie pytanie :-) : po przeskanowaniu nmapem próbowałem się
> dobrać telnetem do otwartych portów. Połączenie było nawiązywane, ale
> natychmiast zrywane. Czy taki stan rzeczy jest bezpieczny? I jak
> określić co zerwało połączenie, czy to był jakiś firewall, czy usługa
> nasłuchująca, czy może coś w stylu "Protocol mismatch"?
No jak masz porty otwarte, to normalka, ze polaczenie jest nawiazywane. A
zrywane zostawalo dlatego, ze nie moglo sie przeniesc na
inny port. Od tago jest wlasnie regolka, ktora podalem wyzej lub otwarcie
wysokich portow.

pozd
--
mirek