Re: poczatkujacy

On Tue, 5 Nov 2002, Abadon wrote:

> ja bym to zrobil tak, tzn kiedys zrobilem ;) nie dodawac lilo do mbr tylko
> na partycje linux, uruchomic z dyskietki(czy z czego sie chce) i:
>
> dd if=/dev/hdaX bs=512 count=1 of=ABC/boot.lin
>
> gdzie hdaX to oczywiscie numer partycji gdzie zainstalowany jest Linux, a
> ABC: to nazwa dysku C: jaka mu nadales przy montowaniu (czyli pod linem trza
> zamontowac pierwsza partycje vfat). Komenda ta zapisuje bootsector partycji
> Linuxa w pliku boot.lin na dysku C:
> Teraz trzeba poinformowac o tym NT-loadera, w tym celu wystarczy w boot.ini
> w sekcji '[operating systems]' dopisac linie:

> [...]
Alez to brzmi jak zaklinanie deszczu.
Ponadto przy kazdym wlaczaniu zamias przyjaznego lilo wita cie jakis nt
loader. A jakby tego nie starczylo, to przy kazdej zmianie jajka cala
procedure musisz powtarzac. brrr.
Nie lepiej zrobic to przez lilo. Ostatnio instalowalem na pilobudzie w2k
od nowa i nic nawet nie zepsul w lilo, wszystko chodzi pieknie i milo.
Tzn, wszystko poza y2k bo nie moge w nim zainstalowac karty sieciowej,
same problemy, a w potato juz rok temu wszystko ladnie chodzilo.

pozdrawiam
--
mirek