Re: jakie jajko dla iptables

Witam.

> chcialbym zainstalowaæ woody i postawiæ maskarade na iptables,
> poniewa¿ do koñca nie rozumiem tematu, dlatego pytam.
> ipetables chodzi na kernelu 2.4.x (prawdopodobnie) czy muszê kompilowaæ
> j±dro, a jak nie to jak mam zainstalowaæ jajo 2.4.x

Jezeli wystartujesz system z piatej plytki (o ile dobrze pamietam) to masz
smak bf. Jest tam kernel 2.4 z iptables.
Nie instaluj Woodiego z pierwszej plytki bo tam jest stary kernel 2.2.19.

Jezeli chcesz sam kompilowac to zainteresuj sie opcjami NETFILTER w
kernelu (tam jest taki text "replaces ipchains" czy jakos tak). Trzeba to
wlaczyc albo jako modul (nie zalecane, jezeli to ma byc serwer) albo
wkompilowane w kernel.

Pozdrawiam,
Marcin.