archiwizacja logow, jak?

Hello ,

  i znow banalne pytanie, choc nie wiem za bardzo jak to ugryzc....

  mam logi z exima np tutaj: /var/log/exim

  sa w tym katalogu pliki

  panic.log
  main.log
  reject.log

  i teraz nie wiem jak powinien wygladac skrypt odpalany w cronie
  ktory  by archiwizowal aktualne logi do odpowiedniego pliku i
  pakowal gzipem, lub bzipem2 (najlepiej) do:

  /var/log/exim/AKTUALNY_ROK/AKTUALNY_MIESIAC/panic.bz2
  /var/log/exim/AKTUALNY_ROK/AKTUALNY_MIESIAC/main.bz2
  /var/log/exim/AKTUALNY_ROK/AKTUALNY_MIESIAC/error.bz2

  a nastepnie caly katalog leci TARem aby otrzymac plik:

  /var/log/exim/AKTUALNY_ROK/AKTUALNY_MIESIAC.tar

  i na dodatek usuwa teraz katalog wraz z podzawartoscia

  /var/log/exim/AKTUALNY_ROK/AKTUALNY_MIESIAC/*

P.s.
Musze nauczyc sie pisania skryptow w shellu.... Niemniej na razie
prosze o pomoc..... Glownie chodzi mi o zmienna nazwe katalogow oraz o
utworzenie (gdy nie istnieja) odpowiednich katalogow.

--
Best regards,
 Leaf                          mailto:greenleaf@wp.pl