Re: "autostart"

On Sun, 30 Jun 2002, Pawel M. wrote:

> Hi mam pytanko ...
> Gdzie moge wpisac jakies polecenia, ktore by sie wykonywaly przy
> starcie systemu.
> np.
> ifconfig eth0 down
> ifconfig eth0 hw ether MAC karty sieciowej
> ifconfig eth0 up
Domyslam sie o co Ci chodzi. Ja zrobilem to tak:
Zmodyfikowalem plik /etc/init.d/network zeby wygladal tak:
#! /bin/sh
ifconfig lo 127.0.0.1
route add -net 127.0.0.0
ifconfig eth0 down
#ifconfig eth1 down
IPADDR=156.17.18.103
#adres karty sieciowej zmieniony
HWADDR='hw ether zminiony_adres'
NETMASK=255.255.255.0
NETWORK=156.17.18.0
BROADCAST=156.17.18.255
GATEWAY=156.17.18.126
ifconfig eth0 ${HWADDR}  ${IPADDR} netmask ${NETMASK} broadcast
${BROADCAST}
route add -net ${NETWORK}
[ "${GATEWAY}" ] && route add default gw ${GATEWAY} metric 1

zlinkowalem go do /etc/rc2.d/S13network i juz.

U mnie konieczne bylo niestety jeszcze poinformowanie DHCP o moim
istnieniu, w tym celu /etc/init.d/dhcpcd podlinkowalem do S14dhcpcd.
Nic wiecej nie bylo potrzebne.

> dzieki za odpowiedz.

Nie ma za co.

pozdr