Re: [Drukarka fiskalna na COM]

> problem z multiplexerem jest taki, ze jak naraz puszcze z obu komw
> drukowanie paragonów
> to albo "wygra silniejszy" i słabszy przepadnie, albo nie iwem co sie
> stanie, nei rozważałem dłuzej....
Zachowanie tak naprawdę zależy od oprogramowania, przełącznika i drukarki.
W transmisji szeregowej przewidziano coś takiego jak kontrola przepływu
(flow control),
i jeżeli program sterujący (drukujący) wykorzystuje ją to nie wyśle nic do
portu
dopóki nie będzie mu pozwolone. A inteligentny przełącznik odbierając z
jednego
portu blokuje (zatrzymuje) drugi.
Typowo wykorzystuje się do tego linie RTS/CTS lub DTR/DSR (czasami spotyka
się softwerową kontrolę Xon/Xoff).
Niestety wiele programów wysyła do portów niekorzystając z kontroli
przepływu i wtedy
jeżeli przełącznik nie ma buforowania to raczej napewno możesz tracić dane
lub nawet
uzyskiwać dziwne efekty do wieszania się drukarki włącznie (otrzymanie tylko
części danych).

Bawiłem się trochę z portami szeregowymi, ale raczej w bardzo małym stopniu
pod Linuxem.
Trochę pod wingrozą a znacznie więcej w różnych systemach microprocesorowych
i interfacach
do urządzeń podłączanych do specyficznych systemów (wykonując różne
międzymordzia).
Mogę więc pomóc Ci coś wykombinować, ale to chyba lepiej podyskutować na
privie.

Pozdrowienia
Robert