From: Piotr G.
Sent: Sunday, June 16, 2002 11:44 AM
Subject: Gnome

Witam,
Wiem, ze pytanie ktore zadam teraz jest moze troche śmieszne ale jestem poczatkujacy w debianie (i wogole w linuxie). Pisze na ta liste poniewaz na zadnej liscie dla poczatkujacych niestety nie doczekalem sie odpowiedzi.
Do rzeczy:
Kiedy przebrnalem przez instalacje XFree86 i iksy odpalaly mi sie w koncu bez warnigow i errorow przyszedl czas na jakies srodowisko graficzne. Moj wybor padl na Gnome.
Wszystko wydawalo sie proste - na stronie www.gnome.org znalazlem sciezke ktora nalezy wpisac do configa apt (deb http://red-carpet.ximian.com/ debian main) oraz nazwe pakietu do zainstalowania (task-helix-core). Niestety podczas instalacjii, apt zglasza zaleznosci od bardzo wielu zeczy. Troche sie ztym uporalem, ale w pewnym momencie dostalem komunikat o mniej wiecej takiej tresci "broken package". Co jescze? Ano to, ze trzeba bylo zainstalowac Sawfisha, niestety potrzebuje on czegos o nazwie librep9, ale z tego co wyczytalem nie da sie tego zainstalowac. W sumie to w pewnym momencie sie calkiem juz w tym pogubilem.
A moze wyjsciem jest zainstalowanie wszystkiego po kolei ze zrodel??? Na www.gnome.org jest opisane to dosc dokladnie ale jeszcze nie probowalem, poniewaz boje sie, ze bedzie to nastepna stracona noc.
pozdrawiam wszystkich i prosze o wyrozumialosc dla poczatkujacego uzytkownika.

P.S. Udalo mi sie odpalic modem kablowy Motorola SB4100 podlaczony na USB na Debianie. Rewelacja tkwi w tym, ze nigdzie nie znalazlem opisu jak to zrobic (wszyscy radzili podlaczenie przez sieciowke). Chyba niezle jak na tydzien znajomosci linuxa no nie? Jezeli ktos chcialby sie dowiedziec jak to sluze pomoca :-)