Re: jądro 2.4

Michał Byrecki [Sun, Jun 16, 2002 at 02:43:48AM +0200]:
> [...]
> Jaki jest Linux teraz, kazdy widzi. Wystarczy poczytac KT. Problemy z kswapd u przedmowcy, to _moim_ zdaniem pikus w porownaniu z tym, co sie dzieje generalnie z jajkiem. I technicznie i biurwokratycznie. Jajku linuxowemu brakuje duzo. Moze pare lat temu bylo to cos wspanialego, ale teraz, nazwijmy to, ze sposobu tworzenia jajka, zrobila sie wielka kicha.

Dzieki za stonowana wypowiedz. Aby nie rozpetywac flamewarow, powiem tyle:
uwazam, ze przy 2.5.x sytuacja ma szanse sie zmienic. Poza tym, developerzy
juz cos zrozumieli. Zobaczcie, jak dlugo czekamy na 2.4.19 - jak wyjdzie,
bedzie szansa, ze bedzie znacznie blizsze stabilnosci, niz jadra wypuszczane
po 2 tygodniach paczowan, bez jakichkolwiek testow.

Uzycie systemu kontroli wersji przy 2.5.x rowniez ma szanse poprawic sytuacje.
Przynajmniej bedzie wiadomo, kto co robil, bedzie mozna pobierac wersje
kodu z roznych dni, przed i po roznymi poprawkami. Wszystko to ma szanse
ulatwic i usprawnic development.

Summa summarum, jadro aktualnie obsluguje duzo sprzetu, jak rowniez
dobrze niektorym osobnikom dziala ;> Odnosnie pewnych rozwiazan
i wydajnosci: z ostatnich testow przeprowadzonych przez mojego
znajomego wyniklo dobitnie, ze FreeBSD + softupdates + dirhash sa
wydajniejsze od ReiserFS, szczegolnie po paru miesiacach uzywania tegoz.
Reiser rzeczony rzecz jasna w trybie 'sync'.

... ale to wszystko NTG.

Debian to swietny system, prawie-ze idealny. Stworzono bardzo dobra
infrastrukture dla pakietow GNU, przyjazny system dla kazdego uzytkownika.

Tylko to jadro nie zawsze najszczesliwiej dziala. Do przeszlosci nie
ma sensu wracac (bo argumentow znajda sie tysiace, ze bylo do kitu)
- ale miejmy nadzieje, ze bedzie lepiej.

> PS/2 Wiem, ze moze niektorych to rozzlosci i pewnie nikt sie ze mna nie zgodzi, ale patrz PS/1.

Odnosnie dyskusji i Twojego upodobania dla HURD'owych rozwiazan - przyznaje
Ci racje, z tym jednym zastrzezeniem, ze niektorzy maja sprzet, hardware...
ktore ma dzialac, a nie tylko byc obslugiwane w najlepszy OS w zalozeniach :)

HURDowi rowniez zyczymy jak najlepiej.

... nie wspominacjac o Plan 9 :>

--
/* Michał Pasternak, http://pasternak.w.lub.pl, +48606570000 */