kde3, gaim - i co ma kde do locali?

Witam!

Mam nielada problem. Zainstalowalem deby kde3 (z geniussystems),
wszystko cacy, locale ustawione na pl_PL, programy sa po polsku,
ale - ALE. Gdy uruchomie GAIM'a, lub jakikolwiek inny program
GTK przez menu KDE, to odpala on sie z localem C, oraz fontami
bez pliterek, natomiast jezeli uruchomie przez menu kde emulator
terminala (w moim przypadku) i z niego uruchomie gaima to odpala
sie z poprawnymi localami. CO WIEC ma wspolnego KDE z localami,
i dlaczego MA Z NIMI COS WSPOLENGO? To musi dzialac via menu,
pniewaz jest to workstacja dla greenusera...

Prosze o pomoc, z dolu dziekuje.

--
pozdrawiam