gdm jakis nierozumny jest (czcionki)

czołem
zainstalowałem sobie dzisiaj gdm. no i cieszę się, że w miare kumaty jest, można coś z nim zrobić i jakoś poustawiać. Jedenej rzeczy nie mogę w nim przeforsować. Mianowicie aby w swoim menu wyświetlał polskie znaki diakrytyczne zamiast jakiś debilizmów. Ustawiłem mu odpowiedni font z iso8859-2 i ustawiony język polski (pl_PL). Lokale w systemie mam okej, wszystko mam okej, w końcu do tej pory nie miałem z tym problemu w zasadzie nigdzie. Tylko ten jeden biedny gdm nie może w menu wyświetlić co trzeba.
Borykał się ktoś z tym? Może macie podejrzenia gdzie cosik skonociłem

pozdr.
--
szaleniec!? jaki szaleniec!?
tysiące szaleńców!!!