wybiórcza poczta

	Hejka

	Taki dziwny problem.
Poskarżyli mi się niektórzy znajomi, że nie odpowiadam na ich
maile. Po zbadaniu stanu zastanego okazało sie, że moje listy
wysyłane do domen wp.pl, onet.pl oraz komercyjnej nb.com.pl
"wyparowują". Na inne konta dochoadzą, jak widać na listy
dyskusyjne również bez problemu.

Mam exima 3.12-10.2 jako SMTP uzywam localhosta, łączę się przez
PPP, Potato r5.

Próba powtarzana wiele razy - poczta wychodzi ode mnie bez
problemu w świat, ale na w/w domeny nigdy nie dochodzi.
Nawet, gdy sam wyslę na swoje konto qliver@poczta.wp.pl,
to poczta ginie (nie ma jej w zwrotach, nie ma komunikatów
błędów). Np. wysłałem dzisiaj maile próbne na swoje konta na WP,
KOTI i QSie, a następnie ściągnąłem pocztę fetchmailem. Na KOTI i
QS doszło, na WP nic nie wpłynęło!!! (tzn. i nie ściągnąłem, i po
zalogowaniu sie na WP nic tam nie dochodzi z mojego kompa).

Ale gdy zaloguję się np. na KOTI, QSie lub WP, moge
wysyłać wszedzie i wszyscy dostają.
Czyli jakas skucha z lokalnym SMTP.
A może ci giganci z niejasnych (dla mnie) powodów np. wycinają
wszystko co ma IP nadawcy 192.168.*?
Ujeżdżając sendmaila nigdy nie miałem takich problemów.

Ktoś może dać mi wskazówkę, gdzie szukać przyczyny?

z góry dzięki

--
~QLIVER~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Marcin Landowski~~~~~~~~