Re: VPN

"Marek Wysmulek" <marek.wysmulek@hermes-kredit.pl> writes:

> A czy masz z tym doswiadczenie ? A moze ktos ma ?

Ja mam w ten sposób zestawione łącze z domu do pracy (od początku
stycznia). Działa bez najmniejszych problemów, choć instalując trochę
się namordowałem (głównie dlatego, że kolega administrator zapomniał
mi podać niektóre dane).

Notabene, są jeszcze jakieś konkurencyjne rozwiązania (GRE, vpnd czy
jak mu tam), ...

> Jak to sie ma do tuneli SSH lub rozwiazan z SSL.

Inny poziom. Tunel ssh czy stunnel forwarduje jeden port. cipe
generuje nowy interfejs widziany podobnie jak jakieś eth0 czy ppp0 i
zestawia przy jego pomocy 'pełną sieć', w której działa pełne TCP/IP.

--
( Marcin Kasperski   | A reusable framework that is developed by itself will )
( http://www.mk.w.pl |        probably not be very reusable. (Martin)        )