Re: skrypt

Dnia 2002-04-22, napisales (as)

> witam

> mam pewien problemik ze skryptem do ipchains
> mianowicie mam plik z lista IP, jak napisac regule aby zczytywala
> adresy z pliku a nie wpisywac regule x razy

#! /bin/sh
       # Script to control packet filtering.

       # If no rules, do nothing.
       [ -f /etc/ipchains.rules ] || exit 0

       case "$1" in
           start)
               echo -n "Turning on packet filtering:"
               echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward
               /sbin/ipchains-restore < /etc/ipchains.rules || exit 1
               echo "."
               ;;
           stop)
               echo -n "Turning off packet filtering:"
               echo 0 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward
               /sbin/ipchains -X
               /sbin/ipchains -F
               /sbin/ipchains -P input ACCEPT
               /sbin/ipchains -P output ACCEPT
               /sbin/ipchains -P forward ACCEPT
               cp /etc/ipchains.rules /etc/ipchains.rules-backup
               echo "."
              ;;
           *)
               echo "Usage: /etc/init.d/packetfilter {start|stop}"
               exit 1
               ;;
       esac

       exit 0

Zeby nie bylo - to nie moje autorstwo ;)))
Plik nazywa sie packetfilter, i jest w dystrybucji (potato) bodajze w
dokumentacji do ipchains

--
Kowalski Paweł
argail@histeria.pl