Re: dns

witam

Nawet poczta dziala wiec jak na mnie to jest calkiem niezle, ale
dostalem odpowiedz ze serwer dziala zle, co jest zle to oczywiscie
niechcialo sie adminowi napisac.
I teraz pytanie jak sprawdzic poprawnosc serwera dns?

w domenach posprawdzaj czy masz kropki na koncu tam gdzie trzeba(jezeli chodzi o problem u ciebie), ew adresy ip czy sa OK.
czy inne domeny to polecam polecenie: host
np: host -t NS <domena>
   host -t MX <domena> itp...

a potem:
  host -t NS <ta_sama_domena> <inny_"dobry"_dns>
jezeli odpowiedzi beda te same, no to wyglada na to ze masz ok nameda...

Dodam ze mam pule 128 adresow IP, nazwy przypisalem dla kilku, po prostu
reszta niemusi, moze kiedys w wolnym czasie postukam i nazwy.
Moze im chodzic o to?
Jezeli masz tylko czesc klasy ip i wlasciciel jezeli dal ci reva do twojej dyspozycji, to powinien ci utworzyc u siebie CNAME do twojej domeny.
A ty w pliku domeny powpisywac odpowiednie PTR a nie w domenie odwrotnej.
Gdzies to bylo opisane na tepsie.. chyba www.tpnet.pl

Zawsze moze byc jeszcze problem transferu danych do secNSa.. ale to juz od ACLek zalezy. Tak trudno powiedziec :))

Pozdrawiam
Basia