2 problemy: mutt i (chyba) nscurses

Witam serdecznie listowiczów,

Mam dwa problemiki. Jeden widać. Mimo wpisania do pliku konfiguracyjnego
mutta:

set charset=iso8859-2

On sobie sam koduje w UTFie, co mnie (i zapewne Was) denerwuje. Gdzie
robię błąd? Usunąłem już paczkę mutt-utf8, ale (tak jak przewidywalem)
nie pomogło :/ Wersja mutta:

Mutt 1.3.27i (2002-01-22) z paczki (1.3.27-2)

Sprawa druga, prawdopodobnie oparta na ncurses. Posiadam Debiana Woody
zainstalowanego z płytek z nieoficjalnej dystrybucji z Węgier z dnia 18
lutego 2002 roku. Po uruchomieniu komendy dpkg-reconfigure <paczka>
(przy konfiguracji na konsoli ) czy modconf konsola staje sie
nieużyteczna a dodatkowo mam niebieskie tło i jasno białe pogrubione
literki. Myślę (mylę się?), że jest to sprawa ncurses. Objaw pojawił się
po kilku godzinach używania, kiedy to dalej instalowałem paczki. Takie
mam pakiety zainstalowane z ncurses:

libncurses5    5.2.20020112a- Shared libraries for terminal handling
libncurses5-de 5.2.20020112a- Developer's libraries and docs for ncurses
ncurses-base   5.2.20020112a- Descriptions of common terminal types
ncurses-bin    5.2.20020112a- Terminal-related programs and man pages
ncurses-term   5.2.20020112a- Additional terminal type definitions

A takie apliakacje jak mtr, mc czy nawet make menuconfig działają bez
zarzutu. Już tracę głowę, nie wiem co zrobić. Przez pewien czas miałem
zainstalowane libncurses4, myślałem że to to, ale nie pomogło.

Ze względu na używanie SDI nie chciałbym korzystać z zasobów Internetu
do instalacji wszystkiego w mojej dystrybucji...

2.6G  1.8G  692M  73% -- prawie samo oprogramowanie ;-)

Pozdrawiam serdecznie,
Z góry dziękuję za pomoc,
I przepraszam za UTFa,
Łukasz Nowak