mam wybrakowanego gnoma?

ehlo
kurczę nie wiem czy czegoś nie doinstalowałem do gnoma
nie mogę w gmc ustawić mime "Polecenia>Modyfikuj typy MIME..."
mogę sobie w to klikać i klikać, a tu nic się nie dzieje...
z kolei gdy sobie na jakimś pliku kliknę właściwości i ustawię w opcjach "otwórz" to ten głupol ustawia tylko dla tego pliku (ale to w końcu właściwości pliku a nie globalne...)

mam również problemy z dwoma apletami (pogoda -nie działa i aplet szybkiego uruchamiania - nie mogę ustawić właściwości)

zrobiłem sobie apt-cache search
może ktoś wie co jest z tym Gnomem?
Woody, paczki z gnoma głównie 1.4.0.6-4

pozdr.