Re: MeX ?

On Mon, 18 Mar 2002 13:30:25 +0100 Rafal Zawadzki <bluszcz@viva.org.pl>
wrote:

> Czy są gdzieś pakiety MeX'a pod debiana Woody? Oraz wszystko co może
> pomoóc w tworzeniu polskich dokumetnów w TeX'u ?

  Prawdę mówiąc to nieco czasu już minęło od tego listu więc pewnie i
znalazłeś rozwiązanie.

  Poniżej moja preambuła, której używałem pisząc pracę dyplomową -
niezależna od tego czy praca generowana do DVI (dla podglądu) czy do PDF-a
(dla promotora lub do wydruku). Do tego jeszcze garść mniej lub bardziej
użytecznych komend. Cała praca była pisana w Vimie z użyciem plznaczków w
iso8859-2. Rysunki tworzone różnie - głównie Dia (schematy sieci, blokowe),
GNUPlot zapisywane do Postscriptu (dla DVI) i konwertowane do PDF-a (dla
PDFLatexa) skryptem epstopdf (dostępny bodajże na serwerze GUST-u).

%
% Sprawdźmy czy LaTeX czy pdfLaTeX
%

\newif\ifpdf
\ifx\pdfoutput\undefined
   \pdffalse              % LaTeX
\else
   \pdfoutput=1           % PDFLaTeX
   \pdftrue
\fi

\ifpdf
  \documentclass[pdftex,12pt,a4paper]{report}
  \pdfcompresslevel=9
  \RequirePackage[colorlinks,hyperindex,plainpages=false]{hyperref} %
bookmarki  \def\pdfBorderAttrs{/Border [0 0 0] } % No border arround Links
  \usepackage[pdftex]{graphicx}
\else
  \documentclass[12pt]{report}
  \usepackage{graphicx}
\fi

\usepackage[MeX]{polski}
\usepackage[latin2]{inputenc}

%
% ustawienie marginesów
%

%\addtolength{\hoffset}{-2cm}	% zmniejszenie marginesu przy zszyciu
\addtolength{\textwidth}{1cm}	% zwiększenie szerokości szpalty
\addtolength{\textheight}{2cm}	% zwiększenie wysokości szpalty
\addtolength{\voffset}{-1cm}	% zmniejszenie górnego marginesu

%
% ustawienie pagin
%

\usepackage{fancyhdr}
\pagestyle{fancy}
\renewcommand{\chaptermark}[1]{\markboth{\thechapter. \ #1}{}}
\fancyhf{} % usuń bieżące ustawienia pagin
\fancyhead[RO]{\small\bfseries\thepage}
\fancyhead[LO]{\small\bfseries\leftmark}
\renewcommand{\headrulewidth}{0.5pt}
\renewcommand{\footrulewidth}{0pt}
\addtolength{\headheight}{0.5pt} % pionowy odstęp na kreskę

\fancypagestyle{plain}
{
	\fancyhead{} % usuń  p. górne na stronach pozbawionych numeracji (plain)
	\renewcommand{\headrulewidth}{0pt} % pozioma kreska
}

\newcommand{\code}[1]
{\texttt{#1}}

\newcommand{\bold}[1]