Re: Co ma 2.4.4 do Potato?

On Sun, 7 Apr 2002, Marcin Landowski wrote:

> 	Hejka
>
> Parę dni temu przesiadłem się nie bez bólu na jajeczko 2.4.4.
> Dzisiaj ponownie wróciłem do 2.2.19 z powodu... Xów (czyli
> lamentów jakie momentalnie podnieśli moi domowi "userzy" ;-)
> A, Xy mam oryginalne z Potato - nie upgradeowane.
>
> Otóż, gdy mam jajko 2.4.4 Xy zachowują się, jakby ktoś im
> przywiązał kulę do nogi. Startują dobrą minutę (zanim ukaże się
> gdm) na zasadzie "spuszczania firanki". Zalogowanie się
> użytkownika w sesji gnome trwa dobre 3 minuty. Automatycznie
> przestaje działać część możliwości gnome - między innymi nie da
> [...]
Sprawdz co mowi hdparm /dev/hda (lub inny). Jesli nie masz wlaczonej
obclugi DMA to wszystko musi dzialac strasznie wolno poniewaz operacje
dyskowe obciazaja procesor i jednoczesnie sa bardzo malo wydajne. Przy
64MB RAM i GNOME intensywnie obciazasz swap, wiec jesli dysk nie dziala
wydajnie wszystko bedzie sie slimaczylo. Moze nie masz wkompilowanego w
jajko automatycznego kozystania z DMA, lub nawet jesli masz to nie zawsze
dziala.

pozdrawiam
--
mirek