Re: problem z exportem obrazu, technologia Xserver-client

On Fri, Mar 15, 2002 at 12:03:23PM +0100, Mirek Grochowski wrote:

> A moze sytuacja jest odwrotna, serwer chce wyswietlic czcionki, ktorych
> klient nie posiada.

Tak przy okazji warto to sobie wyjasnic. Z tego co pamietam, to client X
wysyla do servera X rzadanie wygenerowania okna, przy czym podaje
jego rozmiary, kolor tla, zawartosc, etc... a X server spelnia to rzadanie
(lub nie - w zaleznosci od tego czy klient ma odpowiednie uprawnienia)
X server wysyla wygenerowane okno na ekran zdefiniowany w zmiennej
DISPLAY (nazwa.hosta:numer_ekranu.numer_desktopu).
Tymniemniej nie jest chyba tak, ze X server wysyla okno piksel po pikselu.
Nie wiem, czy jakies zasoby lokalne nie sa wykorzystywane przez klienta,
na przyklad zestaw Widget'ow, czy wlasnie fonty.

Jezeli ktos zna wiecej szczegolow, to chetnie sie dowiemy.

ljw

Lukasz Walewski, lawa@coi.waw.pl