Re: Wirtualni uzytkownicy - cyrus + exim

"Mateusz Mazur" <vincent@budowlana.pl> writes:

> Witam.
>
> Szukam jakis podpowiedzi na temat wirtualnych uzytkownikow.
> Tj. taki uzytkownik powinien miec tylko maila (SMTP powinien przyjmowac dla
> niego poczte i wrzucac ja do odpowiedzniego katalogu - a raczej pliku a
> pop3 i imap powinny pozwolic pobrac ta poczte)

Katalogu ;-)
(przynajmniej jeśli mówimy o cyrusie)

> Co do drugiego to "cyrus imap" bedzie odpowiedni ale nie wiem jak zachowa
> sie exim nie majac folderow na maile i nie mogac pobrac listy uzytkownikow.
> Zreszta sam cyrus tez jest zdrowo zakrecony i nie bardzo moge sobie
> poradzic z integracja exim+cyrus ipam+cyrus pop3.

W firmie w której pracuję używamy właśnie do obsługi poczty bez kont
systemowych układu 'Cyrus + Postfix' (cyrus zarządza mailboxami i
obsługuje IMAP i POP, Postfix obsługuje SMTP) i działa
ślicznie. Szczegółów konfiguracji nie znam bo stawiał to kolega ale
żadnych straszliwych sztuczek tam nie było. Aby wykluczyć jakieś
niejednoznaczności, 'konta' Cyrusowe maja nazwy typu JanKowalski. Do
tego jeszcze websieve pozwala ludziom przez WWW ustawiać sobie regułki
filtrowania poczty.

Oczywiście w tej konfiguracji dalece nie wszystkie funkcje postfixa (pewnie
exima też można by użyć) są używane, ale co w tym złego...

--
( Marcin Kasperski   | A complex system designed from scratch never works    )
( http://www.mk.w.pl |    and cannot be patched to make it work. (Booch)     )