Re: Problem z tex'em

On Fri, 8 Mar 2002, Bartlomiej Krajewski wrote:

> [...]

No i przypomnialem sobie co modyfikowalem:
report.cls (w celu uzyskania mniejszych literek w naglowku) oraz
polish.ldf w celu uzyskania Rys. zamiast Rysunek, Tab. zamiast Tablica i
Spis Tresci zamiast Spis Rzeczy.

> Gdzieś na gust.org.pl było napisane o co chodzi. Z tego co pamiętam, to babel
> nienajlepiej przenosi wyrazy a polskie litery składa ze "zwykłych" i akcentów
> zamiast skorzystać z "gotowych".

Nieprawda, wyrazy przenosi dobrze (w 200 stronach nie zauwazylem zadnego
bledu) , o ile oczywiscie przeprowadzi sie ta procedure ktora opisalem
wczesniej, a jesli chodzi o literki: sa bardzo ladne.

2 przyklady: http://grochu.one.pl/latex/

Jesli ktos chce sprobowac polecam:

\NeedsTeXFormat{LaTeX2e}
\documentclass[a4paper,12pt]{report}
\usepackage{anysize}
\marginsize{3cm}{2cm}{2cm}{2cm}
\usepackage{graphicx}
\usepackage[T1]{fontenc}
\usepackage[polish]{babel}
\usepackage[latin2]{inputenc}
\pagestyle{headings}
\linespread{1.3}

Jesli chodzi o kodowanie polskich literek to po zastosowaniu powyzszago
pisze sie pliterki a nie /a /c lub inne kombinacje.

ps.
nie znaczy to oczywiscie, ze babel nie jest calkowicie pozbawiny bledow
ale znaczy, ze ma ich duzo mniej niz sie powszechnie sadzi.

mirek