Re: Problemy z /proc

On 25 Feb 2002, Miroslaw Sankowski wrote:

> Czyli po ręcznym mouncie działa. Kombinowałem z położeniem linii
> definiującej /proc w pliku /etc/fstab, ale nie przyniosło to żadnego
> rezultatu. Po restarcie /proc zawsze jest błędnie montowany.
> W efekcie w katalogu /proc znajdują się standardowe pliki, ale bez
> oczekiwanej zawartosci.

jaka linie dodales do /etc/fstab?
powinna byc taka:
proc            /proc                   proc    defaults      0       0
ponadto w pliku /etc/init.d/mountall.sh powinny znajdowac sie linie:
mount -avt nonfs,nosmbfs,noncpfs,noproc
mount -at proc

jesli to wszystko jest w pozadku to moze sproboj odczytac akie pliki sa
zamontowane podczas startu bezposrednio po wykonaniu przez system pliku
/etc/rcS.d/S35mountall.sh (moze miec inny numer). Ja w tym celu
proponowalbym dodac na koniec pliku /etc/init.d/mountall.sh linie:
/bin/df
lub
/bin/df -a
jak wolisz.

Jesli wszystko bedzie w pozadku, to znaczy, ze jakis pozniej wykonywany
skrupt cos zmienia, wtedy pzostaje tylko znalezc, ktory to i odpowiednio
zmodyfikowac.

> Mój system zainstalowałem z wersji potato, potem był upgrade
> do progeny, w końcu do woody-ego. Natknąłem się dotąd na jednego
> człowieka, który miał taki problem po aktualizacji do sid-a.
> "Rozwiązał problem" instalując od nowa. Jeszcze nigdy nie
> instalowałem GNU/Linux-a od nowa z takiego powodu, i mam
> nadzieję, że nie będę musiał...

trudno wyczaic dlaczego takie cos sie salo, ja mam system jeszcze z czasow
slinka (2.1), teraz woody i takich problemow nie mialem nigdy.

> Może macie jakieś pomysły? Pozdrawiam,

Jeszcze jedno co powiem, to raczej problem nie jest chyba zwiazany z
konfiguracja jajko, bo recznie mozesz zmieniac wszystko.

--
mirek