Re: maskarada?

Adres składa się z dwóch części:
          NETWORK  HOST
NETWORK - określa podsieć w jakiej się znajdujesz (rozumiane jako część wg. RFC: NET + SUBNET) HOST - określa numer hosta w podsieci. Adresy mające HOST = 0..0 (same zera) określają podsieć i nie mogą być używane jako adres hosta. Adresy mające HOST = 1..1 (same jedynki) określają adres rozgłoszeniowy dla danej podsieci i także nie może być używany jako adres hosta. Pozostałe adresy HOST (jest ich 2^n - 2) mogą być przydzielane jako adresy hostów. Maska podsieci składa się z częsi NETWORK zajedynkowanej (zamienione na jedynki) i części HOST wyzerowanej (zamienionej na zera) i służy do określania czy dany adres jest z tej podsieci czy z innej.
IP:        192.168.001.123
MASKA:     255.255.255.000
BROADCAST: 192.168.001.255 (IP or not MASK)
NET: 192.168.001.000 (IP and MASK)
Tradycyjnie jak przedmówcy powinienem dodać (niepotrzebne skreślić)
ale ja nie jestem ekspertem/O ile mnie pamiec nie myli
Ale mimo tego tak na pewno jest.

Pozdrowienia
Robert