debian sid i dziwny problem z manem (oraz troche ogolnie o sid'ie)

Witaj debian-user-polish!

  Ostatni rok siedzialem na slackware i nawet troche go poznalem :)
  Ostatnio zapodalem sobie z fsn.hu obrazek debiana sid (unstable -
  lubie hardcore :) Czesto czytam ze redhat jest klikalny i wystarczy
  polozyc kubek z kawa na enterze i sie zainstaluje. Sid wydal mi sie
  rownie prosty, mimo ze bylo pare potkniec wystarczylo trzymac caly
  czas enter :) Ale najwieksze wrazenie wywarl na mnie apt-get.
  apt-get install jajko 2.4.17 i juz mamy jajko 2.4.17 :))
  mozna sobie nawet wybrac na jaki procek. Troche nie rozumie tego
  initrd, ale wyraznie bylo napisane co dodac do lilo.conf aby
  zadzialo. Druga sprawa to gcc. Jak instalowalem zapakowalu mi sie
  2.95 i 3.03 Domyslnie link prowadzi do 2.95, ale zmienilem na 3.0.3
  i skompilowalem kenrel 2.4.17. Rzucilo troche warningow o starych
  konstrukcjach skladniowych ale przelknal. Jajko dziala juz od trzech
  dni bez zadnych problemow, dziala siecowka (realtek ne2000 oraz
  sbpci128 jako moduly). Konfiguracja ppp - prosciej niz w windzie :)
  powaga. Kilka pytan i juz mam pon - inet dziala.
  Ale dosyc tych zachwytow, trzeba tez ponazekac.
  Chodzi mi o mana. polecenia tpypu man man lub man iptables dzialaja
  bez zarzutu ale juz polecenie typu apropos iptables nie dziala.
  Zawse wyzuca mi nothing aproratrive czy cus takiego, w kaazdym razie
  chodzi o to ze nie znlazl. No wiec przystopilem do diagnozowania co
  jest zepsute. Poczytalem mana do tego i wychodzi ze czegos mi
  brakuje. Apropos kozysta z bazy o zainstalownych manulach, tyle ze u
  mnie tej bazy nie ma :( Jak ja mozna wygenerowac lub w jakim
  pakiecie soe ona znajduje ?
  Dzieki za ospoweidzi.

  ps.
  czemu ta mailista nie daje reply-to na liste ?

--
Pozdrowienia,
 jackalek                          mailto:jackalek@div.pl