Problem ze ściąganiem poczty (długie)

	Hejka

	Od kilku dni prześladuje mnie problem "ściągania poczty".
Potato r1, fetchmail 5.3.3-1.1, łącze się przez 0202122.
Nadmieniam, iż dotychczas wszystko działało rewelacyjnie -
ściągnięcie dziennie (bez względu na porę) 100-500 maili z kilku
kont (WP, KOTI i QS) dla trzech userów trwało do 30 min (w między
czasie jeszcze IRCowałem lub biegałem po WWW).

I nagle, nic nie zmieniając w konfiguracji, nic nie mieszając,
nie mogę ściągnąć poczty. Objawie się to tak:

[...]
pobieram 67 list z 172 (1309 bajtów ) . skasowany
fetchmail: błąd gniazda podczas pobierania listów z fahrenheit.qs.pl
fetchmail: Query status=2 (SOCKET)

lub timeout=300
fetchmaila, tak jakby nie mógł się dopchać do servera!

Problem dotyczy wszystkich skrzynek i kont, więc to na pewno nie
wina serverów (kontaktowałem się zresztą z adminami i twierdzą,
że jest OK i problem na pewno po mojej stronie). Jeżeli jest
więcej niż 50 maili, to zawsze się wykrzacza błędem jak w/w.
Najczęściej ściągam wieczorem lub wręcz w nocy, zawsze w tym
czasie chodziło wszystko rewelacyjnie szybko.

Nie jest to również problem połączenia z I-netem, bo ono cały
czas jest - mogę surfować, logować się na serverach itp.

Jestem już załamany, nie wiem o co chodzi, poczta nawarstwia się
codziennie o 100%, jest coraz gorzej...

FETCHMAIL

Zapisy w .fetchmailrc u userów wyglądają u mnie tak:

poll pop3.wp.pl protocol POP3 username użytkownik password "hasło" fetchall

Mam jeszcze taki problem z fetchmailem. W dokumentacji (man)
stoi:

-F, --flush
POP3/IMAP  only.  Delete old (previously retrieved)
messages from the mailserver before retrieving  new
messages.  This  option  does  not  work with ETRN.
Warning: if your local MTA hangs and  fetchmail  is
aborted,  the  next time you run fetchmail, it will
delete mail that was never delivered to you.   What
you  probably  want  is the default setting: if you
***
don't specify `-k', then fetchmail  will  automati­
cally delete messages after successful delivery.
***

Rozumiem przez to, że domyslnie ściągnięte maile są kasowane na
serverze,

pobieram 66 list z 172 (1677 bajtów ) . skasowany
                                        ^^^^^^^^^

co w pewnym sensie rozwiązywałoby problem, umozliwiając
ściągnięcie "na raty". Jednak tak nie jest. Mogę ściągnąć 99%
poczty z konta, i jesli przerwie połączenie, ciągle zaczyna od
zera, ściągając od nowa już raz ściągnięte maile. Jest to
strasznie wqurzające - jesli podejmę 5 prób
ściągnięcia - mam w skrzynce lokalnej 5 wersji tych maili, które
udało się ściągnąć!!!

Dlaczego?...

pozdrawiam

PS. Może to ma jakieś znaczenie - ciągnę z 3miasta (Gdynia),
    wszystkie servery z jakich ciągnę też są w 3mieście.

PS2. Odpowiedź proszę kierować na adres qliver@poczta.wp.pl,
     ponieważ na pozostałych kontach mam sporo poczty z grup i
     może mi umknąć ;-).

--
~QLIVER~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Marcin Landowski~~~~~~~~